Communicatie

Minder communiceren, maar wel beter

Ieder mens zendt continu signalen de wereld in. We kletsen, sturen e-mails, plaatsen selfies, telefoneren, schrijven nota’s, wenskaarten en gele post-it-briefjes. Organisaties doen daar nog eens een schepje bovenop: met website, brochures, advertenties, persberichten, informatiepanelen, personeelsblad, logo enzovoort.

Elke zender gaat er vanuit dat zijn signaal de beoogde ontvanger bereikt, en begrepen wordt. Toch weet u ook, er gaat bij communicatie wel eens iets mis tussen zender en ontvanger.  Dan ontstaat er ruis – of erger.

Maar dat gebeurt natuurlijk niet bij u, want:

  • u kent uw doelgroep(en);
  • uw kernboodschap is volstrekt helder;
  • uw website is transparant en scanbaar;
  • uw brochures zijn begrijpelijk en eenduidig;
  • uw handleidingen en instructies logisch;
  • uw jaarverslagen dun en transparant;
  • u hebt gevoel voor pakkende foto’s;
  • uw rapporten zijn compact en lezen lekker;
  • uw nieuwsbrieven leuk en aantrekkelijk;
  • uw persberichten maken nieuwsgierig;
  • en u weet bij welke boodschappen u niet mailt maar liever belt.

Mogelijk kent u mensen die bij communicatie wél advies kunnen gebruiken – denk dan aan Bosbeeld.
Ongeacht of het gaat om strategische vraagstukken of praktische communicatiemiddelen.

Visie van Bosbeeld: minder communiceren, maar wel beter.

 

 

Natuur in tekst en beeld