Minder communiceren, maar wel beter
Ieder mens zendt continu signalen de wereld in. We kletsen, sturen e-mails, plaatsen selfies, telefoneren, schrijven nota’s, wenskaarten en gele post-it-briefjes. Organisaties doen daar nog eens een schepje bovenop: met website, brochures, advertenties, persberichten, informatiepanelen, personeelsblad, logo enzovoort.
Elke zender gaat er vanuit dat zijn signaal de beoogde ontvanger bereikt, en begrepen wordt. Toch weet u ook, er gaat bij communicatie wel eens iets mis tussen zender en ontvanger. Dan ontstaat er ruis – of erger.
Maar dat gebeurt natuurlijk niet bij u, want:
- u kent uw doelgroep(en);
- uw kernboodschap is volstrekt helder;
- uw website is transparant en scanbaar;
- uw brochures zijn begrijpelijk en eenduidig;
- uw handleidingen en instructies logisch;
- uw jaarverslagen dun en transparant;
- u hebt gevoel voor pakkende foto’s;
- uw rapporten zijn compact en lezen lekker;
- uw nieuwsbrieven leuk en aantrekkelijk;
- uw persberichten maken nieuwsgierig;
- en u weet bij welke boodschappen u niet mailt maar liever belt.
Mogelijk kent u mensen die bij communicatie wél advies kunnen gebruiken – denk dan aan Bosbeeld.
Ongeacht of het gaat om strategische vraagstukken of praktische communicatiemiddelen.
Visie van Bosbeeld: minder communiceren, maar wel beter.